Av en del av rabarberkompotten jag gjorde använde jag till dessa pajer. Jag gjorde pajerna sockerfria och de smakar som bakade med vanligt socker. Mitt favorit steviasocker är det här, för jag tycker att det inte ger den där kalla eftersmaken som andra steviasocker jag har testat. Rabarberpaj hör till sommaren :) Tycker du om rabarber?

Of some of the rhubarb compote I made, I used in these pies. I made the pies sugar free and they taste like baked with regular sugar. My favorite stevia sugar is this one, because I do not think it gives that cold after taste like other stevia sugars I tried. Rhubarb pie is a must during summer :) Do you like rhubarb?



Små Rabarbersmulpajer utan tillsatt socker
4 st

120 g smör, mjukt
1,5 dl steviasocker från Good Good Via Health
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

rabarberkompott

Sätt ugnen på 175 C grader. Blanda smör och socker väl i en skål. Tillsätt havregryn, mjöl och bakpulver, blanda. Fördela lite mer än hälften av smuldegen i fyra pajformer. Lägg på ett lager av rabarberkompott och toppa med resterande smuldeg. Grädda pajerna i ca 20 minuter. 



Small Rhubarb Pies, without added sugar
4 pcs

120 g butter, soft
1,5 dl stevia sugar from Good Good Via Health
2,5 dl oats
2 dl flour
1 tsp baking powder

rhubarb compote

Preheat the oven to 175 C degrees. Mix butter and sugar well in a bowl. Add oats, flour and baking powder and mix. Divide a little more than half of the crumb dough in four pie pans. Add a layer of rhubarb compote and top with the remaining crumbs. Bake the pies for about 20 minutes.